Array

Winkelwagen

FM Parfum is echt


De oorsprong van de FM Parfums

Hoe komen parfumgeuren tot stand?
Hoe komen de grote bekende merken aan hun geuren?

Op deze vragen zullen we in dit artikel antwoord geven. Er is namelijk nogal wat onduidelijkheid over de manier waarop parfumgeuren in de wereld tot stand komen.

Belangrijk om te weten is dat de grote parfummerken hun parfum laten ontwikkelen en produceren door DROM Fragrances in Duitsland. DROM Fragrances is de grootste parfumproducent ter wereld met 80% marktaandeel, en de leverancier van de grote topmerken.

We kunnen dit het beste duidelijk maken aan de hand van een voorbeeld. Hiervoor nemen we een geur van Chanel (maar dit kan evengoed Gucci, Dior of Hugo Boss zijn). Chanel wil voor een komende zomer een nieuwe geur op de markt brengen en vraagt haar leverancier DROM Fragrances hiervoor om een bloemig, fris en vooral zomers geurend concentraat te leveren. Wanneer DROM de ontwikkeling van de nieuwe geur heeft afgerond, wordt deze geleverd onder b.v.de naam Cat Walk.(zie afbeelding)
Deze naam wordt door DROM Fragrances zélf gegeven.


Chanel noemt deze nieuwe zomerse geur echter geen Cat Walk, maar Coco Mademoiselle.
Chanel vult het DROM-geurconcentraat zélf aan met farmaceutisch water en alcohol in een dermate verhouding dat elk flesje Coco Mademoiselle 7% parfumolie bevat (eau de toilette) of 15% parfumolie (eau de parfum).
In sommige gevallen wordt er ook nog een kleurstof aan het geheel toegevoegd om het parfum beter te laten kleuren. Kijk maar naar het nieuwe exclusieve flesje dat Chanel speciaal voor haar nieuwe parfum liet maken.

Kort gezegd: In dit voorbeeld koopt Chanel een concentraat, dat ontwikkeld is door DROM. Chanel vult het zelf aan met alcohol en water en brengt het geheel onder éigen exclusieve naam op de markt, in een éigen fles en verpakking. Chanel maakt daarnaast gebruik van dure marketingcampagnes via radio, televisie, glossy's en andere kostbare media, en Chanel vraagt patent aan op de naam en de fles en de dure parfum is "geboren".

Parfums volgens FM Group !

De firma Perfand koopt bestaande concentraten in, die zijn ontwikkeld door DROM Fragrances (zie dezelfde eerdere afbeelding). Zo ook het concentraat Cat Walk. Perfand gebruikt een standaard percentage van het concentraat voor de parfums ; voor parfum 20% (voor vrouwen) en voor eau de parfum 16% (voor mannen). Het geheel wordt geleverd aan FM Group. Daar worden de parfums gebotteld en de parfums krijgen geen namen maar nummers.

Zo noemt FM Group deze parfum geen Coco Mademoiselle (die naam is immers geregistreerd en gedeponeerd), maar FM nummer 18. Het voordeel voor u zit 'm in het feit dat alle parfums in een standaard flesje zitten en er geen geld verspild wordt aan dure designs en nog duurdere reclamecampagnes. Wist u overigens dat Parfum het best bewaard kan worden op een donkere plaats?!

Met de aankoop van FM producten bent u dus zonder enige twijfel verzekerd van minimaal dezelfde kwaliteit zoals aangeboden in de verpakkingen van de parfumhuizen. Alleen nu voor een wel zeer aantrekkelijke prijs!
Clubleden zijn NOG beter af want zij genieten forse kortingen op de overal gehanteerde prijzen.